![על אומנות התיווך לילדים](https://static.wixstatic.com/media/005c54_e540e3af4bc94fe8b3ea6319cc6f6134~mv2.jpg/v1/fill/w_746,h_431,al_c,q_80,enc_auto/005c54_e540e3af4bc94fe8b3ea6319cc6f6134~mv2.jpg)
פעמים רבות אנו כהורים נתקלים בהתנגדות נחרצת מצד הילדים לבצע או להשתתף בפעילות אותה הילדים תופסים כקשה.
פעמים רבות, כהרף עין, שני הצדדים, ההורים והילדים עומדים זה מול זה ואוחזים בדגלים.
על דגל הילדים כתוב – "אני לא עושה את זה!",
על דגל ההורים כתוב: "אתה ורק אתה עושה את זה!".
אם נביט על התועלת ההתפתחותית עבור ילדינו נשתמש בתיווך על מנת לעודד את השתתפות הילדים ובשפת הילדים: "אני את זה ואתה את זה". המחנות נפגשים באמצע ומניפים דגל משותף שעליו כתוב:"אנו עושים את זה יחד!".
הילדים מבחינתם מרגישים את התמיכה ויהיו מסוגלים להתנסות ביתר בטחון ומבחינתנו, ההורים, נדע – גם אם הילד לא מבצע את כל המשימה או הפעילות, עצם השתתפותו מפתחת אותו ומקדמת אותו לעצמאיות בתפקודו
כי פעילות = התפתחות.
דוגמאות שכיחות:
"אני אגרוב את הגרב הזו – ואת את זו",
"אני אצבע את הכובע ואתה תצבע את הרגל",
"אני אשים חלק אחד מהפאזל ואת תשימי חלק אחד".
תנסו, זה עובד כמו קסם.
בברכת התפתחות שלמה ושמחה,
גיא יעקב יקותיאלי, מרפא בעיסוק מניעתי.
Comments